Bullying – alternative la agresiunea verbală și fizică
Conflictele și tensiunile care apar în legătură cu agresiunea, fie ea fizică sau verbală (bullying) au la bază un nucleu dureros iar pentru îngrijirea lui sunt necesare resurse emoționale. Astfel prin creșterea emoțiilor pozitive și direcționarea lor către sine și ceilalți scade exponențial atitudinea ostilă și crește aderența la grup, comportamentele prosociale și răspunsurile adecvate la factorii de stres din mediu.
La sfârșitul atelierului copiii vor înțelege:
- Ce înseamnă agresiune fizică sau verbală
- Efectele ascunse ale agresiunii verbale
- Semnele unei emoții puternice
- Tehnici de liniștire
- Alternative la agresiunea fizică și verbală
- Importanța mesajelor pozitive
Durată atelier: trei ore, tarif: 30 de lei de copil pentru minim 25 de copii, vom folosi fișe sau materiale auxiliare ajutătoare
Inteligența emoțională – cum să vorbesc în fața clasei?
Inteligenta emoțională este cea care te face să știi cum să-ți gestionezi emoțiile și cum să comunici eficient cu ceilalți, în asa fel încât să-ți îndeplinești scopurile. Atelierul va ajuta copiii să înțeleagă părțile creierului responsabile cu instinctul, emoțiile și rațiunea. Înțelegerea acestui mecanism îi va ajuta să conștientizeze sentimentele urmate emoțiilor, astfel încât să poată acționa așa cum își doresc la apariția lor. Când îi vine să plângă pentru că nu înțelege exercițiul la matematică, urmat imediat de frustrare va ști să respire adânc și să ia o pauză scurtă, înainte să meargă mai departe. Vor învăța să recunoască semnele corpului care premerg unei crize emoționale, conștientizarea lor și metode să se liniștească. Vom discuta despre tiparele pe care le avem, situații încărcate de emoții care se repetă. Când trebuie să vorbească în fața unui public va identifica durerile de burtă sau transpirația palmelor ca și impactul fizic al emoțiilor și ca ști cum să se liniștească. Vom învăța să recunoaștem în alte persoane semnele premergătoare unei crize emoționale astfel încât să putem decide conștient cum dorim să gestionăm situația. Vedem că prietenul nostru este furios. Cum pot să îl susțin? Dacă devine agresiv cu mine, nu răspund și îi atrag atenția că suntem prieteni și nu vreau să îl lovesc.
La sfârșitul atelierului copiii vor înțelege:
- Ce se întâmplă cu ei din punct de vedere fizic când sunt copleșiți de emoții și că toată lumea trece prin aceleași procese (adulți sau copii).
- Cum să gestioneze situația când apar emoțiile, tehnici de liniștire.
- Cum să recunoască în alte persoane semnele premergătoare unei crize emoționale. Înțelegerea acestor lucruri le va spori încrederea în ei, vor fi mai empatici și mai înțelegători cu cei din jur și se vor simți mai confortabil în situații neprevăzute.
Durată atelier: trei ore, tarif: 30 de lei de copil pentru minim 25 de copii, vom folosi fișe sau materiale auxiliare ajutătoare
Stima de sine – cum să am încredere în mine?
Stima de sine ridicată O stimă de sine ridicată se caracterizează prin faptul că suntem mulțumiți cu cine suntem. Persoanele cu o stimă de sine ridicată iau decizii cu ușurință, nu le e rușine să iasă în evidență le este ușor să aibă succes. Stima de sine scăzută Stima de sine scăzută descrie situația în care nu ne apreciem la adevărata noastră valoare. Ne simțim neajutorați și avem sentimentul că nu suntem responsabili de viața noastră, mergând până la a-i învinovății pe alții pentru ce ni se întâmplă. Cei care experimentează o stimă de sine scăzută au șanse mai mici să își atingă potențialul în viață. Propun un atelier care să se adreseze copiilor cu vârsta cuprinsă între 8-12 ani. La această vârstă apare nesiguranța cu privire la felul în care arată, care ghidează ulterior tot comportamentul în societate, cum ar fi capacitatea de învățare, acceptarea sau nu de a participa la diferite activități sportive, mersul la doctor, invitații la petreceri sau timp petrecut cu prietenii.
Nicole (10 ani): ”Super tareee. Am învățat de ce să nu mănânc la televizor.”
La sfârșitul atelierului copiii vor fi explorat:
- Cum să se aprecieze pe ei înșiși;
- Cum să fie blânzi și înțelegători cu ei înșiși:
- Cum să gestioneze situații dificile;
- Cum să fie încrezători și care este legătura dintre minte și corp (poziții puternice).
- Propozițiile puternice de tip ”Eu cred/eu simt”
- Că au un loc în grupurile de prieteni și comunitățile din care fac parte, cum se compară cu cei din jur sau din media și cum interacționăm cu ei.
Durată atelier: trei ore, tarif: 30 de lei de copil, pentru minim 25 de copii, vom folosi fișe sau materiale auxiliare ajutătoare
Ce fac pe net? – cum navighez în siguranță?
Copiii au acces la net chiar dacă noi nu le dăm voie acasă sau le facilităm mijloacele prin care să acceseze internetul. Colegi care au deviceuri, copii mai mari, frați, surori etc. pot să le ofere posibilitatea. Cum le explicăm copiilor riscurile de a se expune pe Facebook sau Instagram, ce implică să ai un canal de Youtube sau să te uiți la conținut nepotrivit vârstei? Cum îi învățăm ce informații să creadă și pe care să le pună la îndoială sau că o postare trimisă pe canalele de socializare trebuie să fie THINK? (True, Honest, Intelligent (and Interesting), Necessary and Kind). Inițialele provin din engleză și înseamnă adevărată, sinceră, inteligentă și interesantă, necesară și prietenoasă; sursa „Talk Sex Today” Saleema Noon si Meg Hickling. Mai mult, cu cine să interacționeze și cum să răspundă la mesaje cu conținut care nu este confortabil pentru ei?
Tudor (părinte): ”Călin (7 ani) mi-a spus: Oana a zis chestii interesante. Concluzia: Mai venim!”
Atelierul îi va provoca pe copii să inventeze postări, pe care le vom analiza împreună. Vom crea content pentru canale pentru a vedea care se pliază pe principiul THINK. Vom observa când postăm și că numărul ”likeurile” nu ne definesc pe noi ca persoane. De ce postăm? Ce informații putem transmite către ”prietenii” de pe online și când e cazul să chemăm un părinte în ajutor.
La sfârșitul atelierului copiii vor fi explorat:
- Calitățile unei postări în social media: scopul, conținutul, tonul, e ok pentru mine peste 20 de ani?
- Ce imagine ne creăm
- De unde știm că o informație este adevărată
- Informațiile pe care le putem transmite și ce nu
- Când anunțăm un adult
Durată atelier: trei ore, tarif: 30 de lei de copil, pentru minim 25 de copii, vom folosi fișe sau materiale auxiliare ajutătoare
Știința corpului – ce se întâmplă cu corpul meu?
De ce să îi învățăm pe copiii în preadolescență despre părțile intime ale corpului și schimbările ce vor avea loc ?
Pentru a fi pregătiți cu toate informațiile necesare pentru schimbările ce vor avea loc în corpul lor fizic și emoțional. Perioada de pubertate este dificilă pentru ei și înțelegerea proceselor îi va ajuta să experimenteze totul mai ușor.
De ce ala de repede, să nu-i lăsăm să mai copilărească?
La vârsta de 7-8 ani copiii sunt foarte curioși și interesați să înțeleagă cum funcționează lucrurile din jurul lor. Ei sunt nealterați de prejudecăți și stereotipuri sociale astfel încât pun deschis întrebări pentru a înțelege procesele din jurul lor. Odată curiozitatea satisfăcută, le iese subiectul din minte.
Lasă că află ei de la prieteni!
Dacă nu le explicăm noi despre cum funcționează corpul, care sunt părțile corpului intime și denumirile lor corecte, este posibil să își facă păreri greșite din surse neautorizate sau să fie ridiculizați de colegi că nu știu ce înseamnă anumite cuvinte, poate chiar să fie obiectul unui abuz, neștiind acest lucru. Astfel tu, părintele, te vei confrunta cu probleme de genul: nu vrea să meargă la școală că au râs copiii de el, pentru că nu știe ce este un prezervativ sau poate reclamații de la alți părinți pentru că a ciupit fete de fund sau a fost pipăită și nu a știut cum să reacționeze șașmdp.
Studiile arată că educația timpurie despre corp, crește vârsta la care adolescenții își încep viața sexuală, scade rata natalității la tinerele sub 18 ani, scade infectarea cu boli și sensibilizează copiii cu privire la toate riscurile implicate pe termen lung.
Băiatul meu de șase ani m-a întrebat: ”Copiii intră prin fund și ies prin buric?”. Dacă și voi vă confruntați cu astfel de întrebări însă nu vă este foarte confortabil să răspundeți și doriți ca copilul dvs. să fie informat corect, îl aștept la atelier cu plăcere. Deschizând această poartă veți crea condițiile ca el să vină la dvs cu întrebări sau probleme și astfel îl veți putea susține în momentele dificile.
Despre ce vom discuta:
-Care sunt părțile intime și denumirea lor științifică
-Schimbările fizice care au loc în corpul fetelor și al băieților la perioada de pubertate
-Igiena la perioada de pubertate
-Schimbările emoționale care au loc în corp la perioada de pubertate
-Cum este potrivit să ne exprimăm afecțiunea și ce este consimțământul
-Ce înseamnă reproducere (spermatozoidul fecundează ovulul)
-Pe unde se nasc copiii
Mihaela, terapeut și mamă a două fete:
”Am descoperit-o pe Oana Văideanu într-un moment când, deși citisem câteva cărți despre cum să vorbesc cu fetele mele despre contactul sexual, iar acasă denumesc părțile corpului uman corect, clar, concis și specific unde sunt localizate și la ce folosesc, nu ma vedeam deloc purtând discuții detaliate cu ele pe acest subiect mai ales.
Am realizat, după ce copiii mei au fost la cursurile Oanei, că totul este atât de simplu, normal, fluid, deschis, încât chiar nu am de ce să îmi fac atâtea griji. Tot după cursurile Oanei am realizat că un copil nu are nevoie doar de informații despre contactul sexual și părțile corpului, ci are mare nevoie să știe terminologia din această arie, are nevoie să știe ce comportament nu este potrivit a fi făcut către ceilalți copii (ce e considerat agresiune sexuală, implicații juridice), ce pericole există și cum se numesc (boli), etc.
A găsit așa de bine cuvintele potrivite și atmosfera potrivită, încât fetele mele au căpătat liniștea și încrederea omului care știe despre ce este vorba și nu mai este nimic curios, nou, provocator, despre care poți face glume proaste sau îi tot deranjezi pe ceilalți cu întrebări sau gesturi nepotrivite ca să tot testezi să vezi ce și cum.
Cu drag și stimă pentru răbdarea și dedicarea pentru copii a Oanei vă recomand să permiteți copiilor să afle informațiile de care au nevoie într-o maniera potrivită lor minunat.”
Durată atelier: trei ore, tarif: 30 de lei de copil, pentru minim 25 de copii, vom folosi fișe sau materiale auxiliare ajutătoare
Condiții contractuale
- Atelierele se adresează copiilor cu vârsta cuprinsă între 7-12 ani.
- Prețurile sunt pentru grupuri de copii de minim 25 de persoane, la locația proprie (în clasă la școală)
- Atelierul poate fi susținut în limba engleză sau germană, cost adițional 100 de lei pe atelier.
- Oferta este valabilă pentru săptămâna de școală altfel din anul școlar 2019-2020.
- Confirmarea atelierului se face prin mail sau telefon la 0729039511; coaching@oanavaideanu.com.
- Rezervarea se face în baza plății a 50% din valoarea atelierului.