Ofertă educațională pentru after-school

Pentru anul școlar 2019-2020 propunem

următoarele ateliere de dezvoltare personală. Atelierele vor între o oră și o oră jumătate. Ele vor avea loc o dată pe săptămână pentru fiecare grupă de vârstă. 

 

Inteligența emoțională – pentru copii 6-8 și 9-11 ani

  1. De unde vin emoțiile
  2. Cum recunosc emoțiile?
  3. Cum exprim emoțiile
  4. Cum gestionez emoțiile? Exerciții de liniștire.
  5. Cum să vorbesc în fața clasei – postură
  6. Cum să vorbesc în fața clasei – discurs

 

Am încredere în mine – pentru copii de 6-8 și 9-11 ani

  1. Cine sunt eu, colaj
  2. Corpul meu
  3. Mănâncă conștient
  4. Sunt recunoscător
  5. Colaborez
  6. Vreau să îmi găsesc motivația 

 

Ce fac pe net? – pentru copii de 9-11 ani

  1. Ce fac pe net, la ce folosește?
  2. Imaginea online
  3. Ce informații distribui și unde se duc?
  4. Îmi place să fac vloguri
  5. De ce postez? 
  6. Riscuri și oportunități

 

Știința corpului – pentru copii de 9-11 ani

  1. Corpul fetelor și al băieților
  2. Reproducerea
  3. Schimbări fizice la perioada de pubertate
  4. Igiena
  5. Schimbări emoționale la perioada de pubertate
  6. Consimțământul

Metode de învățare

Copiii își vor dezvolta abilitățile cognitive și pe cele emoționale prin următoarele activități individuale:

  • dezvoltare a simțurilor miros, auz, văz, tactil prin activități conștiente dedicate
  • materiale vizuale pe care le creează ei înșiși, cum ar fi colaje de fotografii, desene
  • exerciții de mișcare a corpului pentru creativitate, relaxare și conștientizare și încredere în sine
  • jocuri de descoperire personalității ”Cine sunt eu, din ce cultură provin”
  • joc de rol, prin care își descoperă empatia

activități de grup:

  • discuții libere pentru încurajarea colaborării și a dezvoltării gândirii critice
  • brainstorming pentru a-și crea obișnuința de a genera soluții
  • crearea de conținut online (video, audio, poze)
  • exerciții de mișcare a corpului pentru încurajarea lucrului în echipă și a creșterii creativității și a adaptabilității
  • jocuri dezvoltare a inteligențelor multiple
  • storyboard, descrierea unei întâmplări prin materiale vizuale

 

Conținut ateliere

Inteligența emoțională – cum să vorbesc în fața clasei?

Inteligența emoțională este cea care te face să știi cum să-ți gestionezi emoțiile și cum să comunici eficient cu ceilalți, în așa fel încât să-ți îndeplinești scopurile.

Atelierul va ajuta copiii să înțeleagă părțile creierului responsabile cu instinctul, emoțiile și rațiunea. Înțelegerea acestui mecanism îi va ajuta să conștientizeze sentimentele urmate emoțiilor, astfel încât să poată acționa așa cum își doresc la apariția lor.

Când îi vine să plângă pentru că nu înțelege exercițiul la matematică, urmat imediat de frustrare va ști să respire adânc și să ia o pauză scurtă, înainte să meargă mai departe.

Vor învăța să recunoască semnele corpului care premerg unei crize emoționale, conștientizarea lor și metode să se liniștească. Vom discuta despre tiparele pe care le avem, situații încărcate de emoții care se repetă.

Când trebuie să vorbească în fața unui public va identifica durerile de burtă sau transpirația palmelor ca și impactul fizic al emoțiilor și ca ști cum să se liniștească.

Vom învăța să recunoaștem în alte persoane semnele premergătoare unei crize emoționale astfel încât să putem decide conștient cum dorim să gestionăm situația.

Vedem că prietenul nostru este furios. Cum pot să îl susțin? Dacă devine agresiv cu mine, nu răspund și îi atrag atenția că suntem prieteni și nu vreau să îl lovesc.

 

La sfârșitul atelierelor copiii vor înțelege:

  • Ce se întâmplă cu ei din punct de vedere fizic când sunt copleșiți de emoții și că toată lumea trece prin aceleași procese (adulți sau copii).
  • Cum să gestioneze situația când apar emoțiile, tehnici de liniștire.
  • Cum să recunoască în alte persoane semnele premergătoare unei crize emoționale.

Înțelegerea acestor lucruri le va spori încrederea în ei, vor fi mai empatici și mai înțelegători cu cei din jur și se vor simți mai confortabil în situații neprevăzute.

 

Și eu contez – cum să am încredere în mine?

Și eu contez este un atelier jucăuș, antrenant și interactiv, care îi încurajează pe copiii de 7-11 ani să descopere abilitățile prin care să interacționeze cu colegii de clasă într-un mod plăcut, civilizat și prietenos. În cadrul atelierului ne vom juca ca să ne cunoaștem mai bine și vom pune bazele viitoarelor prietenii.

  • Cine sunt eu și ce pot să fac (ne jucăm cu tiparele)
  • Toți suntem unici (ne observăm diferențele și le sărbătorim, asemănările ne fac să fim o comunitate)
  • Primesc și ofer bunătate, dragoste și respect (ne dezvoltăm mai bine într-un mediu relaxat, de prieteni și înțelegere)
  • Când prietenul meu nu mai vrea să fie prieten cu mine, sunt trist însă știu cine sunt și merg mai departe (colaj, desen), propoziții puternice de tip ”Eu simt…”
  • Cum să fie încrezători și care este legătura dintre minte și corp (poziții puternice).

Maia (6 ani): ”Cel mai mult mi-a plăcut colajul.”

La sfârșitul atelierelor copiii vor înțelege:

  • Ce se întâmplă cu ei din punct de vedere fizic când sunt copleșiți de emoții și că toată lumea trece prin aceleași procese (adulți sau copii).
  • Că e normal să fii diferit
  • Rolul meu în clasă și familie
  • Cum să gestioneze situația când apar emoțiile, tehnici de liniștire.

Înțelegerea acestor lucruri le va spori încrederea în ei, vor fi mai empatici și mai înțelegători cu colegii de clasă și se vor simți mai confortabil cu sentimentele pe care le trăiesc.

 

Ce fac pe net sau social media pe înțelesul copiilor

Copiii au acces la net chiar dacă noi nu le dăm voie acasă sau le facilităm mijloacele prin care să acceseze internetul. Colegii care au aparate, copiii mai mari, frații, surorile etc. pot să le ofere posibilitatea. Cum le explicăm copiilor riscurile de a se expune pe Facebook sau Instagram, ce implică să ai un canal de Youtube sau să te uiți la conținut nepotrivit vârstei? Cum îi învățăm ce informații să creadă și pe care să le pună la îndoială sau că o postare trimisă pe canalele de socializare trebuie să fie THINK*? (True, Honest, Intelligent (and Interesting), Necessary and Kind). Mai mult, cu cine să interacționeze și cum să răspundă la mesaje cu conținut care nu este confortabil pentru ei?

La atelier vom aborda toate aceste subiecte, provocându-i pe participanți să se pună în diferite situații la care vom găsi împreună soluția potrivită.

La sfârșitul atelierelor, copiii vor fi explorat:

  • Calitățile unei postări în social media: scopul, conținutul, tonul, e ok pentru mine peste 20 de ani?
  • Ce imagine ne creăm
  • De unde știm că o informație este adevărată
  • Informațiile pe care le putem transmite și ce nu
  • Când anunțăm un adult

Știința corpului – ce se întâmplă cu corpul meu?

La vârsta de 9-12 ani copiii sunt foarte curioși și interesați să înțeleagă cum funcționează lucrurile din jurul lor. Ei sunt nealterați de prejudecăți și stereotipuri sociale astfel încât pun deschis întrebări pentru a înțelege procesele din jurul lor. Odată curiozitatea satisfăcută, le iese subiectul din minte.

Dacă nu le explicăm noi despre cum funcționează corpul, care sunt părțile corpului intime și denumirile lor corecte, este posibil să își facă păreri greșite din surse neautorizate sau să fie ridiculizați de colegi că nu știu ce înseamnă anumite cuvinte, poate chiar să fie obiectul unui abuz, neștiind acest lucru.

Tudor (părinte): ”Călin (7 ani) mi-a spus: Oana a zis chestii interesante. Concluzia: Mai venim!”

Interesant este că am observat că atunci când copilul nu este pregătit să audă o informație, ea trece pe lângă el, fără să o audă. La sfârșitul atelierelor copiii vor fi explorat:

  • Cele trei părți intime ale corpului: gură, piept și părțile genitale
  • Corpul le aparține, trebuie să fie de acord ca să fie atins (bazele consimțământului)
  • Cuvintele științifice care descriu anatomia corpului la femei și bărbați și reproducerea
  • Că reproducerea are loc când un spermatozoid fecundează un ovul, prin intermediul unui act sexual, însă nu întotdeauna
  • Copiii cresc în uter (nu în stomac)
  • Copilul este născut de obicei prin vagin
  • Familiile pot avea forme diferite și fiecare sunt unice în felul lor
  • Să nu ridice prezervative sau ace de pe jos

Ce spun copiii despre noi?

La întrebarea ce le place la tine și la ateliere, ei mi-au răspuns:

  • Ne plac jocurile;
  • Filmulețele sunt foarte interesante și legate de tema atelierului;
  • Ne place cum ne vorbește;
  • Ne lasă să ne exprimăm liber;
  • Ne explică pe înțelesul nostru;
  • Ne dă răspuns la orice întrebare;
  • Este grijulie cu noi;
  • Ne explică multe prin jocuri;
  • Când nu înțelegem ceva, ne mai explică o dată;
  • Face multe jocuri pe echipe.”
Îți mulțumesc pentru colaborare!
Anela Șchiopu
Director Afterschool Alex și Prietenii

Ce spun părinții despre noi?

 

Ruxi, manager resurse umane: ”Oana este un trainer foarte bun, care știe sa ii facă pe copii sa fie prezenți și angajați în activități, păstrând în același timp un limbaj adecvat vârstei lor. Pe scurt, un workshop minunat, unde copiii s-au simțit super! :)”

Aniela (funcționar public): ”Tudor (9 ani) mi-a spus: A fost tare! Am învățat să nu ne mai fie frică când prezentăm ceva cuiva. Călin (7 ani) mi-a spus: Oana a zis chestii interesante. Concluzia: Mai venim!”

Iulia Dobre-Trifan (coach): ”Așa mi-ar fi plăcut să fie ateliere din acestea, pe subiecte pentru viață, când eram noi copii… Cred că îmi puneam obiectiv să ajung la toate! Felicitări Oana, pentru ideile de teme ale atelierelor! Succes și inspirație pe viitor!

Pentru o ofertă personalizată contactați-ne la telefon  0729039511 sau  coaching@oanavaideanu.com.