5 jocuri distractive pentru gestionarea emoțiilor (3-5 ani)

Am adunat aici câteva jocuri care să te ajute să explorezi cu copilul tău colorata lume a emoțiilor.

Tehnici prin joacă și poveste

  • Calmarea cu ajutorul respirației noastre: Folosește un animal de pluș amuzant (cum ar fi un „ursuleț calm”) pentru a demonstra cum să respire în situațiile de furie.

Știai că respiratul adânc schimbă chimia în corp, ajută la calmare emoțiilor, la liniștirea gândurilor, la concentrare și la creșterea încrederii în forțele proprii? Învață-ți copilul cât mai din timp să respire adânc în situații care îl indispun.

Folosește un cadru de poveste cu plușurile pe care le alegi. Povestea ce îmi place mie să o spun este despre ursulețul care a visat urât noaptea și se trezește plângând. Copilul tău sigur va rezona cu subiectul și își va dori să îl ajute pe ursuleț. Invită-l pe cel mic  să te imite și să îi arate lui Martinel, ursul, cum să respire și să îl ajute astfel pe ursuleț să se liniștească și să adoarmă.

  • Identificarea sentimentelor prin intermediul fețelor: Arată imagini mari cu diferite expresii faciale (fericit, trist, furios, speriat) și roagă-l pe copil să le interpreteze sau să indice emoția corespunzătoare atunci când mimezi o situație. De ex. Joci teatru, te împiedici și cazi și țipi exagerat de tare și plângi. Include încă un adult în joacă ca să poți demonstra ce e de făcut.
  • Cum să te calmezi acasă: Fă un tur al „colțului calm”! citește pe blog despre cum să amenajezi cu copilul această zonă la tine acasă: Amenajarea spațiului pentru calmarea emoțiilor.

Discutați din nou despre lucrurile alese și care este metoda lui de calmare preferată.

Citește povești sau povestește-i întâmplări:

  • Când ne simțim frustrați: Citește o scurtă carte pentru copii despre un personaj care se confruntă cu frustrarea. Fă o pauză pe parcursul cărții pentru a discuta despre sentimentele personajului și întrebă-l cum s-ar putea calma el în acea situație.
  • Să te simți trist este în regulă: Introdu cu blândețe conceptul de tristețe mimând sau jucând teatru (lipsa unui prieten, pierderea unei jucării). Oferă sugestii pentru exprimarea tristeții în moduri sănătoase (plâns, discuții cu un adult,).
  • Puterea cuvintelor: Explică cum folosirea cuvintelor frumoase ne poate face pe noi și pe ceilalți să ne simțim bine. Mimează diferite scenarii (împărțirea jucăriilor, solicitarea de ajutor) și arată cum comunicarea pozitivă poate schimba situația. Citește și Empatia la copii

Atenție! Copiii de vârsta aceasta pot fi distrași ușor. Folosește atractivitatea vizuală cum ar fi culori vii, jucării și demonstrații simple pentru a capta atenția tinerilor spectatori. Concentrează-te pe un singur concept principal pe joc!

Îți place ce citești? Abonează-te GRATUIT la doua săptămâni de consiliere parentală personalizată, clic pe Vreau să testez gratuit!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *