Vrei să te recomande clienții? 11 idei și sugestii pentru un webinar de succes

Deja de două săptămâni m-am mutat cu cursurile online, însă eu organizez și particip la webinarii deja de vreo 7 ani. Am experimentat cum e să fii participant, cu colegi din întreaga lume, însă și cum e să organizezi. Iată câteva idei pentru organizatori, ca lucrurile să iasă bine și clienții să te recomande. Aceleași sugestii sunt valabile și pentru întâlnirile unu la unu.

1. E prima oară când organizezi? Asigură-te că cunoști bine partea tehnică. Ce aplicație folosești, ce functionalitati are etc. Testează cu două prietene că funcționează și ce poți face: share screen (cum să vadă ecranul tău), dacă poți scrie întrebările sau punctele importante pe ecran etc. 

2. Laptopul sau telefonul să fie poziționat mai sus, pe două topuri de hârtie sau orice altă resursă, astfel încât tu să te uiți în față nu în jos. În spatele tău să fie un fond plăcut care să nu distragă atenția. Fii îmbrăcat decent, ca la birou. Ține minte să zâmbești. 🙂

3. Alege maxim trei puncte principale pe care vreți să le transmiți. Dacă vrei să le dezvolți într-o prezentare sau ai informații extensive, trimite-le în avans către participanți să le citească și discutați neclaritățile la webinar.

Dacă vrei să îi înveți să facă ceva  ”Cum să….” trimite instrucțiuni în avans, invită participanții să încerce și discutați pe cazuri specifice la interacțiunea directă. Ei își doresc exemple practice și concrete, să beneficieze de experiența ta și a celorlalți participanți, nu să primească informații pe care le pot căuta pe internet.

Materialele pe care le transmiți să fie branduite cu logoul și situl tău, să se vadă că ai acordat timp și energie să le pregătești, vrei să transmiți o imagine profesionistă.

4. Invită participanții să participe cu camera activă. Cei ce se înscriu în perioada asta își doresc conectare și asta se întâmplă mai bine când ne vedem.  Plus că e frustrant pentru tine ca facilitator să nu vezi reacțiile celor ce participă, ele sunt un indicator în ce direcție să meargi cu discuția.

5. Stabilește regulile de conduită la webinar. Întrebi dacă lumea a mai folosit aplicația, spui cum funcționează microfonul, comentariile și orice detalii tehnice sunt necesare. Ai grijă să acorzi timp și pentru asta. Dacă vrei poți să transmiți aceste informații în invitația de participare pentru a economisi timp la webinar și aici doar să testezi cu participanții că au înțeles și funcționează.

6. Participanții să se prezinte ca să se creeze o conectare, mai ales dacă este pe un domeniu specific oamenii vor fi interesați ce funcție și experiență au celelalte persoane participante. Dacă sunt prea mulți participanți și timpul e limitat, pot să scrie pe chat funcția și domeniul  și le citește facilitatorul.

Pe online e mai greu să găsești energia aceea de grup dar se poate. Începi tu, ca facilitator, să întrebi ce faceți, cum vă simțiți și spui și tu sincer și autentic cum este pentru tine experiența. 

7. Invită participanții să scrie la început de ce participă la webinar și cu ce vor să plece de la această discuție, astfel întâlnirea poate fi foarte interactivă și antrenantă. Verifică la final că au fost atinse toate punctele.

8. Când pui o întrebare să lași mai mult timp de răspuns și poate să o scrii și în chat sau pe PPT interactiv, ca să te asiguri că a înțeles-o toată lumea. Câteodată netul nu funcționează bine sau atenția unui participant e distrasă de copil 🙂 și ratează întrebarea.

9. Lasă-ți timp la final să citești din nou ce au scris participanții că vor să afle din webinar și asigură-te că au fost atinse toate subiectele, respectiv  întreabă acest lucru, nu presupune.

10. Ai grijă să respecți timpul indicat inițial pentru webinar. Când planifici informațiile pe care vrei să le transmiți, lasă-ți suficient timp la început pentru prezentare și final pentru încheiere, altfel vei fi stresat și se va pierde din impactul atelierului. Plus că unii s-ar putea să nu mai poată sta și se și distruge energia de grup creată.

Mai bine mai puține informații temeinic discutate și cu o încheiere care să asigure că participanții au înțeles și mai vor.

La un webinar de o oră și jumătate, cu 10 participanți care interacționează, au întrebări și sugestii timpul trece foarte repede. Asigură-te că numărul de participanți la webinar permite să oferi informația promisă în timpul alocat. 

11. Nu ai reușit să te încadrezi în timp? Întreabă participanții dacă preferă să discutați liber în continuare pe tema care pare să fie interesantă și consumă timp și să săriți peste altă parte sau vă opriți și schimbați subiectul. Nu încerca să treci repede prin tot și să renunți la timpul de încheiere și verificare că a primit toată lumea răspunsul la întrebările pe care le avea.

Am aflat ieri și de această resursă https://www.mentimeter.com/ de prezentări interactive și o las pentru voi spre explorare. Noi ne-am jucat la final cu cuvinte. Fiecare participant a scris câte un cuvânt care să descrie atelierul și toate au apărut pe ecran sub formă de imagine de ansamblu. Mi-a plăcut mult această metodă care înlocuiește poza de final din offline.

Am scris acest articol cu speranță că pot să contribui la îmbunătățirea calității webinariilor oferite. Sunt de multe ori în postura de participant, pentru că îmi place să învăț și să aflu lucruri noi și îmi doresc să fie timp de calitate. Distribuiți vă rog dacă vă place și v-ați regăsit în cele scrise mai sus, fie ca organizator fie ca participant.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *