5 jocuri pentru a exersa vorbitul în public

Vorbitul în public ne dă de multe ori bătaie de cap pentru că nu ne simțim în siguranță. Ne e frică să nu fim ridiculizați de către cei ce ne urmăresc în caz că vom face vreo greșeală sau vom fi lipsiți de inspirație în timpul prezentării. Poate vom uita textul, ce facem atunci?

Iată câteva exerciții care îți antrenează mintea, astfel încât șansele să nu știi ce să zici sau să uiți un material să scadă. Le puteți juca acasă cu familia sau la școală cu elevii, sunt potrivite în orice mediu.

1. Minciuna gogonată

Jocul acesta este potrivit la începutul unui seminar, când lumea nu se cunoaște încă. Fiecare participant trebuie să spună trei lucruri despre el pe un subiect ales, cum ar fi: vacanță, serviciu, sportul preferat, activitatea preferată, aventură… Două dintre cele trei lucruri alese sunt adevărate și unul este o păcăleală. Când termină de povestit, restul grupului trebuie să ghicească care este minciuna.

Este o oportunitate bună de a discuta și limbajul corpului la o persoană care minte. Cum ne dăm seama că cel cu care vorbim nu spune adevărul?

2. Unește punctele

Scrieți pe 100 de cartonașe sau bilețele cuvinte pe care participanții le folosesc uzual. Puteți chiar să le folosiți la ora de limbi străine, astfel îmbinați două oportunități de învățare. Fiecare participant va trage pentru început două bilețele și va trebui să spună o poveste scurtă, adevărată sau inventată folosind cuvintele. Pe măsură ce grupul este mai antrenat, puteți crește numărul de cuvinte.

3. Astăzi la știri

În funcție de mărimea grupului se poate lucra pe echipe sau individual. Tema este să spună fiecare câte o știre din prima parte a zilei. Poate fi din trafic, despre profesori, clasa a treia, pauza de masă etc. Important este să urmeze scenariul:

Cine? Ce? Unde? De ce? Când? Cum?

Dacă se lucrează pe echipe, fiecărui membru îi poate fi alocat una sau mai multe întrebări. Ei își aleg singuri știrea.

4. Definiții

Toți participanții stau într-un cerc. Unul dintre ei îi spune celui din dreapta lui un cuvânt inventat, care nu înseamnă nimic în realitate. Persoana din dreapta trebuie să spună următoarele lucruri despre cuvânt:

-dacă este substantiv, verb sau adjectiv

-ce înseamnă

-să formeze o propoziție cu el

5. Obiectul meu favorit

Alege într-o cutie diferite obiecte, cum ar fi: o eșarfă, un ceas, o păpușă etc și ține-le ascunse să nu se vadă. Formează grupe de 3-5 persoane. Fiecare grupă va ieși în față. Un reprezentant va extrage un obiect după care va trebui să spună de ce este obiectul lui favorit. După ce a terminat, continuă următorul. Următorul trebuie să exprime o idee nouă, nu poate să repete ce au spus ceilalți coechipieri.

Sugestie: să mergi cu prima idee care îți vine în minte, altfel sunt șanse mari să te blochezi. Toate răspunsurile sunt corecte, nu criticăm colegii, doar construim. Să ai încredere că îți va veni una. Dacă te blochezi, dă-l imediat mai departe și vei veni la rând la urmă.

Vă invit să verificați programul atelierelor lunii noiembrie și tabăra din decembrie și să vă înscrieți copiii la joacă:

Ce fac pe net” pentru copii de 9-12 ani din 10.11 înscriere aici

Ce înseamnă prietenia” pentru copii de 9-12 ani din 24.10, înscriere aici.

”Tabără de iarnă la schi”, pentru copii de 7-12 ani 16-22.12, citiți mai multe aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *