Inteligența emoțională a copilului – 3 jocuri

Inteligenta emoțională este cea care te face să știi cum să-ți gestionezi emoțiile și cum să comunici eficient cu ceilalți, în asa fel încât să-ți îndeplinești obiectivele.Când copiii sunt copleșiți de senzații fizice care îi îmboldesc la un anumit comportament, ei reacționează din instinct și nu înțeleg ce se întâmplă cu ei. Pe noi ca și adulți, acest lucru ne pune într-o mare dificultate, de cele mai multe ori pentru că ne este rușine de cei din jur când copilul începe să plângă. Sau suntem triști și revoltați că a lovit un coleg de clasă… iar mă cheamă la școală sau speriați că s-a ascuns în parc și nu îl găsim.

De unde vin emotiile? Simțim toți la fel? Când copiii înțeleg acest lucru, reacțiile lor se schimbă și tu nu vei mai fi nevoit sau nevoită să te confrunți cu toate acele situații neplăcute. Bine-nțeles este o chestiune de exercițiu iar noi trebuie să fim alături de ei să le aducem aminte cu calm ce să facă. Să nu uităm, prioritatea noastră este copilul și nu ce zice lumea despre noi.

Vrei să îl ajuți să fie mai conștient de emoțiile lui? Următoarele trei jocuri te vor ajuta:

Mima cu desenat, vorbit sau gesticulat

Număr minim, două persoane.

Jocul este foarte cunoscut, jucat și îndrăgit chiar și de adulți. În acest caz îl vom juca cu emoțiile și sentimentele pe care le simțim: frică, supărare, frustrare, tristețe, dezamăgire, furie, fericire, bucurie, exaltare, plictiseală etc. Atenție să alegeți cuvinte care într-adevăr reprezintă sentimente. De exemplu rănit nu este un sentiment, este o acțiune pe care o atribuim unei persoane. Sentimentele sunt acele trăiri pe care le simțim noi și vin din noi și ele pot fi mimate și ghicite foarte ușor.

Rolul jocului este ca participanții să recunoască în ei și în ceilalți emoțiile, astfel încât să știe cum să gestioneze o anumită situație.

Luminile semaforului: roșu, galben, verde

Număr minim, două persoane.

Participanții vor alerga (dansa, se poate face și pe muzică) când coordonatorul strigă verde, își vor mișca doar brațele când coordonatorul strigă galben și vor sta pe loc atunci când coordonatorul strigă roșu. După câteva minute se schimbă regulile jocului astfel încât la roșu participanții aleargă, la verde mișcă doar brațele și la galben stau pe loc. Pare ușor însă veți observa că este nevoie de multă prezență de spirit (conștientizare) pentru a urmări întocmai regulile. Distracția este garantată.

Rolul jocului este reducerea acțiunilor făcute automat și conștientizarea mișcărilor pe care le facem în fiecare moment.

Da, hai să…

Număr minim, două persoane.

Alege o activitate de grup, cum ar fi organizarea unei petreceri sau a unui picnic. Un participant zice “Hai să…” completând ce vrea el/ea să facă și începe să și facă. Alt participant intră în joc și spune “Hai să…” și propune o altă activitate care să avanseze proiectul grupului. Amândoi participanții spun: “Da, hai să…” și încep să facă activitatea propusă. Cel de-al treilea participant intervine și așa mai departe.

Rolul jocului este exersarea ascultării și încurajarea colaborării cu membrii grupului, impulsionând în același timp spontaneitatea și creativitatea.

 


Vă invit să vă abonați la newsletter și să ne urmăriți pe Facebook  https://www.facebook.com/cursuripentruviata/ pentru a afla mai multe despre evenimentele organizate de Asociația cursuri pentru viață cât și alte idei utile despre cum să ne antrenăm calitățile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *